P&P - Umiejętności.
Anonymous - 3 Październik 2014, 16:00 Temat postu: Umiejętności. Na forum - jak na większości w takim klimacie mamy podział na umiejętności oraz moce. Jest to rozwiązanie dobre i dające wartości unikatowe dla każdej postaci, ze względu na zestawienie swoich mocy i zdolności. Jednak tak chłopskim okiem patrząc, coś mi nie pasuje. Zauważyłem to na łamach tego jak i wielu innych for tekstowych. Wiele osób poświęca naprawdę dużo czasu swoim postacią, a ich wpływ na fabułę jest większy niż ten wprowadzany przez niektórych mistrzów gry. Pomimo upływu postów,a czasami wręcz ogromnym przelewem postów, nasza postać nie ma szansy rozwinąć się, lecz zgadzać tylko z umiejętnościami zawartymi w karcie postaci.
Moja propozycja zakłada by stworzyć umiejętności nabyte. Dało by to szanse na rozwijanie swoich postaci i udoskonalanie ich w czasie rozgrywki. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, więc tutaj też by pojawiła się kwestia sporna, więc wypadało by ustalić potencjalny limit, gdyż postać od wszystkiego, to postać do niczego i była by po prostu toksyczna.
Takie umiejętności były by słabszymi odpowiednikami umiejętności, które dostaliśmy na start, jednak urozmaicały by delikatnie grę.
Sposoby zdobycia czegoś takiego były by różne i oczywiście nie była by to łatwa droga. Poniżej kilka propozycja jak zdobyć umiejętność.
*Jako dodatkowa nagroda, na zakończenie eventu, bądź misji przez MG. Przyznawana za oddanie odpowiedniej inicjatywy i próbowaniu robienia czegoś, co jest kompletnie odmienne z zestawem umiejętności postaci.
*Zdobywanie doświadczenia w umiejętności po przez zajęcia fabularne. Opisy treningów, zdobywania wiedzy, doświadczenia i praktyk. Na końcu podesłane do Mistrza Gry, mogą zostać zaakceptowane bądź nie, wtedy gracz będzie mógł próbować dalej, bądź porzucić naukę.
*Po przez interakcje z innymi graczami. Jak naprzykład: Gracz A, uczy gracza B gotowania. Opisujemy fabularnie i uczymy się, kiedy jeden z graczy odbywa rolę ucznia, a drugi nauczyciela. Oczywiście w końcowej fazie pod wzgląd MG.
Z mojej perspektywy pomysł wydaje się dobry, jednak potrzebuję też obiektywnego spojrzenia na sytuację.
Noritoshi - 5 Październik 2014, 12:50
Szkoda, że nikt się jeszcze nie wypowiedział. Jakiś czas temu proponowałem Oleandrowi aby zmniejszyć limit mocy/umiejętności na start i pozwolić na używanie nowych wraz z postępem gry fabularnej, co miałoby wymusić na graczach większe angażowanie się w fabułę, bo mają perspektywę rozwoju innego niż nagradzanie przedmiotami i bestiami, które są tylko ekwipunkiem, a nie rozwojem postaci (bo opanowanie bestii jest tematem całkiem pomijanym, a to dość obszerne zagadnienie, mogące sprawiać spore problemy jak i dostarczać ciekawych akcji).
Ale wracając do twojego pytania.
Jeden największy minus takiego rozwiązania, brzmi: ile trzeba się napracować, by coś zyskać. Ciężko to określić i przez to nauka nauce będzie nierówna, a sytuacja w której za niewiele wysiłku pół forum w ciągu (pół) roku zdobędzie po jednej słabszej umiejętności nie jest zbytnio pożądaną. Dlatego też pomysł taki trzeba sensownie realizować, by nie był rzeczą o której się zapomni, a jednocześnie by nie przyczynił się do nagłego wzrostu wartości postaci. Ale to już głównie zależałoby od MG i ich wymagań na zdobywanie dodatkowych umiejętności.
Ogółem ja byłbym za nagradzaniem o jedną dodatkową, słabszą umiejętność. Ale czy o więcej lub większą liczbę, to nie jestem zbytnio przekonany, bo obecne limity 3/3 oraz 0/5-6 uważam za całkowicie wystarczające.
Oleander - 7 Październik 2014, 18:17
Zdobywanie dodatkowych umiejętności (jak i mocy) jak najbardziej przewiduję w przyszłości. Nawet nie tak dalekiej. Na chwilę obecną, niestety, aktywność w eventach jest zbyt mała. Kiedy większość trwających się zakończy i będzie można przejść do nowych, coś się pomyśli. ;)
Wszelkim treningom mówię nie, bo za dużo z tym zachodu. Kto to będzie sprawdzał? Komu będzie się chciało opisywać przez 10 stron A4, jak jego postać uczy się szermierki/sztuki walki/gotowania? Sam szczerze nienawidzę takiego systemu, więc nie wprowadzę go na własne forum. Nauczanie fabularne przez inną postać brzmi już rozsądniej, ale i tutaj znajdą się pewne niedogodności. Jak chociażby ustalanie ile powinna trwać nauka i ile umiejętności w jakim czasie może nabyć jedna postać. Rozwiązanie kwestii rozwoju postaci jest bardzo trudne, zwłaszcza bez wprowadzania na forum zbędnych statystyk czy punktów doświadczenia. Ciężki orzech do zgryzienia. Mimo że to takie pójście na łatwiznę, jestem raczej za zdobywaniem umiejętności/mocy podczas eventów. Wtedy wszystko byłoby jasne i nie trzeba byłoby się głowić nad limitami.
Co do uwagi Noriego:
Od razu mówię, że żadnego zmniejszania ilości mocy/umiejętności na start nie będzie. Teraz to już po prostu nie ma sensu. Mogłoby go mieć na początku, ale nie po 4 latach funkcjonowania forum na obecnych warunkach. Prawo nie działa wstecz, więc mielibyśmy dość dużą różnicę w sile starszych i nowych graczy, co raczej tym drugim by się nie spodobało.
|
|
|