To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Po drugiej stronie krzywego zwierciadła...

P&P - Konsekwencje misji - Klątwy

Gawain Keer - 28 Lipiec 2017, 14:10
Temat postu: Konsekwencje misji - Klątwy
Wiadomo, że misje niosą ze sobą konsekwencje nie tylko w postaci magicznych przedmiotów i bestii, ale również obrażeń ciała naszych postaci.
Uszczerbek za zdrowiu staje się cięższy i trwalszy, im trudniejsza jest misja. A potem dochodzi do sytuacji, w której gracz chce misję np. na przyszycie palca, nogi, jakby się dało to nawet i głowy.
Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że poza cofnięciem konsekwencji misje tego typu do niczego nie prowadzą. Najczęściej nie są ciekawe ani dla graczy, ani dla MG dlatego chciałabym przedstawić pewien pomysł.

Klątwa - ograniczenie narzucone graczowi:
1. wyrażające się w ilości postów
2. na czas nieokreślony, czyli zależny od MG,
3. na stałe, wchodzące do Karty Postaci gracza
Pierwsze mogłoby być uzależnione od aktywności gracza, bo nie każdy pisze tyle samo postów. Dla jednych odpowiednim limitem będzie np. 100, a dla innych 50 postów.
Alternatywą byłby tutaj stały przelicznik, ale wiadomo, że ilość postów nierówna się postom w fabule. Wielu użytkowników prowadzi retrospekcje lub udziela się w hyde parku, a ręczne liczenie postów pochłonęłoby ogromne ilości czasu, dlatego takie rozwiązanie jest skazane na porażkę. (żeby nie było już pytań na ten temat)
Drugie - gracz nie byłby informowany, kiedy dokładnie klątwa się skończy. Szczególnie przydatne w przypadku graczy, którzy potrafią zniknąć z forum na dłuższy czas, często zgłaszają nieobecności. Dodatkowo takiej klątwy nie da się po prostu odbębnić, może istnieć ukryty warunek zdjęcia klątwy (może jakaś księżniczka pocałuje żabiego księcia?).
W trzecim przypadku klątwy nie da się pozbyć i na stałe wchodzi do Karty Postaci. Mogłaby to być ujemna umiejętność/wada/niezdolność. Od prozaicznych rzeczy typu niemożność posługiwania się widelcem do dużych problemów z czytaniem, liczeniem, seplenienie czy cokolwiek innego.

Rodzaje Klątw:
- Fizyczna - np. ślepota, głuchota, częściowy paraliż, silny ból, zmiana koloru włosów/futra/skóry, zmiana płci, zanik części ciała lub dodatkowa część ciała, zmniejszenie/zwiększenie postaci, uczulenie na określoną substancję itd.
- Umysłowa - np. szaleństwo, zmiany w percepcji, halucynacje, pomieszanie języków, fobie, niemożność wykonania określonej czynności, zaburzenia psychiczne itd.
- Magiczna - np. drobna zmiana użycia mocy, skutki uboczne używania mocy, losowe efekty magiczne.
Oczywiście to jedynie przykłady. Wszystko zależy od pomysłowości MG, możliwości jest bezliku.
Niezależnie od rodzaju klątwy mogłaby być narzucona czasowo lub na stałe.

Czemu uważam ten pomysł za dobry?
Przede wszystkim daje MG większe pole do popisu, urozmaica rozgrywkę, wzbogaca świat gry i sprawia, że postacie graczy nabierają większej głębi.

Tyk - 24 Wrzesień 2017, 01:36

Mistrzowie Gry już teraz mogą robić rzeczy, które zostały tu opisane.

Dlatego na razie nie zostanie to dodane do kompedium, a nie nie będziemy wprowadzać wymogu dodawania informacji o takim stanie do KP.

Możliwe, że zostanie dodane pole profilu nieedytowalne dla graczy i odpowiedni temat do zgłaszania końca "klątwy". Jednak na razie wydaje mi się, że można zaufać graczom, ze będą to odgrywali. Gdy się okaże, że zaufanie to było zbyt lekkomyślnie, dojdzie do pewnej formalizacji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group