Iskra - 22 Styczeń 2018, 02:19 Wiosenne porządki, etap pierwszyErika - 1 Kwiecień 2018, 04:16 Mavet - tak trochę utknęło i czas się skończył, a on nadal w pierwszej sali
Ira - zagadkaTyk - 9 Maj 2018, 12:05
WyzwaniaMaj-Wrzesień2018
1. Nie bójmy się wody!
Nie od dziś wiadomo, że bez wody nie byłoby życia i to nie tylko na Ziemi. Warto zatem lepiej przyjrzeć się temu, co ze sobą niesie lub kryje w swych głębinach…
1.1 Wiosenny deszcz
Czy jest coś bardziej orzeźwiającego niż pierwszy wiosenny deszcz? Pozwól swej postaci zakosztować tej przyjemności. Baw się, tańcz, skacz przez kałuże, całuj z ukochanym/ukochaną… albo po prostu ile sił w nogach uciekaj przed wiosenną ulewą!
Punktacja: 3 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Świat Ludzi, Kraina Snów (Cienie i zjawy)
1.2 Chwila wytchnienia nad wodą
Nadeszła wiosna, słońce wychyliło się za chmur, ptaki ćwierkają, bestie powarkują… czy to nie czas, aby zafundować sobie chwilę wytchnienia? A gdzie najlepiej go zaznać jak nie nad wodą? Jezioro, rzeka, morze, bajorko błotne na działce sąsiada… wszystko się nada. Wynajmij łódkę, spakuj wędkę, zakładaj strój kąpielowy i korzystaj z uroków wczasów nad wodą. A kto wie, może spotka Cię coś niezwykłego? Zamiast ryby złowisz morskiego potwora albo z bajorka zaatakuje Cię żaba żadna całusa? Kto wie… grunt to dobre nastawienie.
Punktacja: 5 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Świat Ludzi, Szkarłatna Otchłań, Kraina Snów (Cienie i zjawy)
1.3 Szalony rejs
Piraci grasują po krainie luster? Co z tego! Zrób im konkurencję i sam wybierz się w szalony rejs! Nie zapominaj, jednak że jak na porządnego wilka morskiego przystało, Twoja tratwa, łódź, statek czy luksusowy jacht (kto bogatemu zabroni) powinna poruszać się po wodzie! Kto wie, może staniesz się odkrywcą nowej wyspy? Albo trafisz na koncert urodziwych syren? A może Twój okręt wpadnie w oko piratom? Ale kto by się tam przejmował, takim drobnym ryzykiem, jak choćby spacer po kładce, gdy przygoda wzywa!
Punktacja: 7 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Świat Ludzi, Kraina Snów (Cienie i zjawy)
1.4 Co się kryje na morza dnie?
Tam na dnie, tam na dnie coś kryje się… i bynajmniej nie mowa tutaj o dnie butelki! Morskie głębiny to od wieków, miejsce, w którym kryją się nie tylko szczątki statków, kilometry raf koralowych, bezlik wodnych stworzeń, ale przede wszystkim sekrety! Zatem wypłyń w morze i zanurkuj po wiedzę. Co czeka Cię na morskim dnie? Cóż… niewykluczone, że będą to szczęki lub macki jakiejś morskiej kreatury… Ale istnieje też szansa, że odkryjesz jakiś zaginiony morski świat, rodem z Atlantydy. Wycieczka po zatopionym wraku, też może być całkiem opłacalna. Może staniesz się odkrywcą nowego gatunku morskiego ślimaka albo spotkasz złotą rybkę, chętną spełnić twe marzenia? Jak to mówią, kto nie ryzykuje, ten nie pije rumu arrr.
Punktacja: 10 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Świat Ludzi, Kraina Snów (Cienie i zjawy)
2. Żywiosalia czas zaczynać!
Moi drodzy, nadchodzi czas, gdy magia i radość w sercach wszystkich istot sięgnie swego apogeum! Tak, zbliżają się Żywiosali! Czcijmy zatem moc żywiołów! Pamiętajmy, jednak że na Wielką noc trzeba się należycie przygotować!
2.1 Wyznawcy jednoczmy się.
Nie sposób, aby święto magii, pradawnych potęg, radości i miłości… świętować w pojedynkę! Nie od dziś w końcu wiadomo, że im więcej, tym weselej! Znajdź zatem innych graczy, którzy przyłączą się do Ciebie w obchodach święta. Razem znajdźcie odpowiednie miejsce, godne tak niezwykłej nocy.
Punktacja: 4 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster
2.2 Miód, wino, zioło i magiczny pył…
Czy już sam opis nie brzmi jak naprawdę dobra zabawa? I by taką się stała, nie powinno zabraknąć ów rzeczy. Nie bądź sknerą, taka noc zdarza się tylko raz w roku! Wypraw się do miasta w poszukiwaniu ziół, trunków, które sprawią, że wszystkie twe troski, ulecą niczym dym z ogniska. A skoro o ognisku już mowa, pamiętaj, że święty ogień, swój blask zawdzięcza magicznemu pyłowi, który stanowią starte kryształy. Nie jest to jednak towar łatwo dostępny… czeka Cię zatem wyzwanie. Chodzą plotki, że w mrocznych zaułkach można go uzyskać od pewnego Kapelusznika, w zamian za drobną przysługę.
Punktacja: 6 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster
2.3 „Niechaj każdy z Na ku płomieniom zwróci twarz! Noc nie kończy się, będzie wiecznie trwać!” (a przynajmniej do czasu aż zgasną ogniska)
Gdy wszystko już zostało przygotowane, nie pozostaje nic innego jak dać porwać się w wir zabawy i magii nocy! Niech zapłoną ogniska i rozpoczną się rytuały, tańce, śpiew i rozkosz! Baw się! Śmiej! Żyj tak, jakoby o poranku świat miał spłonąć! Tej nocy liczy się tylko magia, pradawna potęga i zabawa. Wiec, jeśli nawet w tańcu przyjdzie Ci wpaść w ramiona swemu najgorszemu wrogowi, odrzuć nienawiść i się baw! Nie bądź egoistą i spraw by ta noc była wyjątkowa również dla innych. Podtrzymanie ducha imprezy to nie lada wyzwanie, przekonaj się o tym na własnej skórze. Pamiętaj też o tym, że los, lubi płatać różne niespodzianki. Magia i emocje tej nocy wzbierają niczym ocean w trakcie przypływu… a nad falami ciężko jest zapanować.
Punktacja: 8 pkt
Lokalizacje w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster
3. Miłość rośnie wokół nas
Wiosna to piękny i magiczny czas. Kwiatki kwitną, ptaszki ćwierkają a w powietrzu czuć miłość. Podobno na miłość zawsze jest pora, lecz nie ma na nią lepszego czasu niż wiosna!
3.1 Wiosenne amory
Niech Twoja postać wcieli się w orędownika miłości, poczuję jej zew i znajdzie sposób na jej wyrażenie. Są w końcu różne rodzaje miłości oraz tysiące sposobów na jej wyrażenie. Napisanie poematu, zagranie ckliwej ballady, rozdawanie róż w zamian za jeden uśmiech... albo kupienie Rafaello (w końcu wyraża więcej niż tysiąc słów, na pewno więc i te mówiące o uczuciach).
Punktacja: 3 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
3.2 Słodkie zauroczenie
Nie ma tu zbyt wiele do tłumaczenia, pozwól swojej postaci na przeżycie konfrontacji z chorobą toczącą ciało, umysł i serce. Tak mowa tutaj o zauroczeniu. Niech obraz tej wymarzonej istoty nawiedza Cię o każdej porze dnia i nocy, spędzając sen z powiek, odbierając apetyt i mącąc spokój ducha. Oczywiście, nikt nie mówi, iż należy spocząć na laurach i jedynie skrycie wzdychać do wybranka/ki serca. Do odważnych świat należy.
Punktacja: 5 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
3.3 Kwiat jednej nocy
A skoro o odwadze mowa... nie lękajmy się żaru miłości, bowiem ta może rozgrzać nie tylko serce, ale i ciało w chłodną noc. Kto raz zaznał rozkoszy, jaką niesie bliskość, ten będzie chciał zaznać jej ponownie. A jeśli piękno i nastrój wiosennych nocy to za mało, cóż, od czego są miłosne eliksiry, afrodyzjaki, rubinowe serca i drogie prezenty? W końcu życie jest za krótkie, by odmawiać sobie przyjemności. Nie sądzisz?
Punktacja : 7 pkt
Lokalizacje w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
3.4 Alimenty...
Jaka jest cena miłości? Miłość nie zna ceny, ma jednak swoje konsekwencje... tak owymi mogą stać się jej owoce. To dopiero wyzwanie, po latach stanąć twarzą w twarz z istotą, uparcie widzącą w Tobie swego rodzica! Przypomnij sobie tamte upojne noce i pomyśl, czy wówczas pamiętałeś o wszystkim? A nawet jeśli, to czy los pogardzi choćby najmniejszą szansą na zabawienie się twym kosztem ? Oczywiście na świecie, czego jak czego, ale oszustów nigdy nie zabraknie. Dlatego strzeż się, istotka podająca się za owoc Twych lędźwi, może domagać się czegoś zupełnie innego niż rodzicielska miłość i uwaga. Może chodzić o zaległe kieszonkowe i to z odsetkami!
Punktacja: 2 pkt
Lokalizacje w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
4. Maj nadchodzi!
(Lub jest wieczny w Krainie Luster, ale nic nie szkodzi!) Zaproś więc na wieczornego grilla wszystkich miłośników dobrej zabawy! Pamiętaj, że mięsko jest obowiązkowe (a weganie będą obiektem żartów albo muszą przyjść z własnym pudełkiem śniadaniowym), a po drugiej stronie Lustra używamy tylko magicznych produktów!
4.1 Samotny grill... to nieco niepokojące.
Zaproś dawno niewidzianych przyjaciół i głośno świętujcie! Młodość (także ta względna) i swoboda! I w końcu jest powód, by się znów spotkać.
Punktacja: 3 pkt
Lokalizacje w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
4.2 (Nie) rozmawiaj z nieznajomymi
Możesz też zaprosić nowych sąsiadów z jaskini obok, albo poznaną na mieście parę. (O ile nie boisz się rabunku lub masz świetne czary zabezpieczające.) Po to są imprezy, by zawierać nowe znajomości!
Punktacja: 4 pkt.
Lokalizacje w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
4.3 Postaraj się trochę!
Nie organizuj grilla w ogródku, tylko przelewitujcie potrzebne rzeczy (nie podpalając pod drodze Malinowego Lasu...) na środek jeziora, bezludną wyspę czy nad aktywny wulkan (jeśli zapomnicie podpałki)
Punktacja: 4 pkt
Lokalizacje w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań
4.4 Maj czy jam?
Co to za tańce bez muzyki? Uczestnicy otrzymają punkty, jeśli ją stworzą! A czy zrobicie z tworzenia konkurs, koncert, potańcówkę czy serenadę dla ukochanej - wasza rzecz.
Punktacja: 3 pkt
Lokalizacje w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
5.Przeklęte więc niech będą wiosenne alergie
Po Krainie chodzi plotka, że w powietrzu panoszy się jakiś nowy, magiczny wirus! Nie jest tak niebezpieczny jak Anielska Klątwa i mija samoistnie, ale jak to wirus, jest okropnie upierdliwy i mutuje bez pamięci, dlatego objawy alergii są różne u różnych osób. Można go złapać i w KL, i w Szkarłatnej Otchłani, nawet jeśli przebywałeś za Bramą zaledwie kilka godzin. (Zachorowanie jest dobrowolne i mija po 20 postach - lub z końcem tych kwartalnych Wyzwań jeśli ktoś ma ochotę. Objaw, który wystąpi u postaci będzie losowy, ale macie zupełną dowolność w jego interpretacji. Po rzut kostką prosimy zgłaszać się do administratorów.)
5.1 Kwiecista wysypka
To nie łąka, to ręka! Na skórze pojawiają się drobne wykwity - dosłownie! Pąki, kwiatuszki, listki i kto wie co jeszcze wyrastają na różnych częściach ciała. Zdrapane - opadają i... wyrastają kolejne. Wieść niesie, że ulgę w swędzeniu przynoszą herbaciane kąpiele.
5.2 Niefortunny katar
Ścieżka zarażonego jest bardzo wyraźna, bo poznaczona amarantowymi rozbryzgami. Za każdym razem gdy postać kicha - a kicha często, w napadach - fioletowe kropki-grochy na jej skórze szybują we wszystkie strony. Nie są zaraźliwe i to tylko płaskie plamy koloru - ale jak to wyjaśnić tej ślicznej dziewczynie obok, która właśnie patrzy z mordem w oczach?
5.3 Jeszcze Bardziej Niefortunny katar
Z każdym jednym kichnięciem naturalne barwy skóry, włosów, oczu, paznokci i czego tam jeszcze chcecie u postaci zmieniają się na tak abstrakcyjne, jak tylko można sobie wyobrazić! Czerwienie, złota, turkusy i inne, jaskrawe kolory zastępują te poprzednie w różnorakich zestawieniach. Lepiej nie próbujcie dusić w sobie kichania, bo kto wie, czy błękitne serce i krew nie zmienią od razu w Lunatyka?
5.4 Gardło gaduły
Wraz z wypowiadanymi zdaniami sprzed ust postaci wydobywają się tęczowe, mydlane bańki lub opadają płatki kwiatów. Nie przeszkadza to w sumie w rozmowie, ale trzeba uważać, żeby się przypadkiem nie zaciągnąć i nie zakrztusić!
5.5 Dyskotekowa kula
Przykrym objawem alergii jest łzawienie, a co tu dopiero mówić o magicznej alergii! Łzy postaci skrzą się jakby zawierały brokat, zaś pole widzenia nieszczęśnika mieni się tęczowymi i brokatowymi poblaskami - i to cały czas! Znachorzy zdecydowanie odradzają przebywania w mocno oświetlonych miejscach.
5.6 Specyficzny zapaszek
Ty tego nie czujesz, ale inni już owszem. No bo skąd te zaskoczone spojrzenia, odwracające się na ulicy głowy, uniesione brwi i dziwne pytania? Zarażona osoba zaczyna wydzielać dosyć silny, szybko dający się zauważyć aromat: czy to herbaty Earl Grey, czy syropu klonowego, ziołowego kadzidła, ciasteczek z Morza Łez czy jeszcze czegoś innego - zapach będzie jednak zawsze słodkawy i przyjemny (a przynajmniej z początku...).
Punktacja:
Kolejno za odpowiednią ilość dolegliwości można otrzymać:
jedna dolegliwość - 3 pkt
dwie dolegliwości - 5 pkt
trzy dolegliwości - 7 pkt
Lokalizacje w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań
Specjalna oferta! Gracze, którzy uzyskają połowę punktów (40) dostępnych do zdobycia w powyższych wyzwaniach otrzymają specjalną, limitowaną bestię!
Nazwa: Fliksy
Opis: Te niezwykle urocze i delikatne stworzonka zamieszkują Krainę Luster już od paruset wieków. Legenda głosi, iż Fliksy, niegdyś były zwykłymi kwiatami, lecz za sprawą magicznej anomalii, lub jak kto woli cudu, ożyły. Istotki te wyróżniają się drobną budową, ich ciała okalają płatki kwiatów oraz liście a niekiedy również i ciernie. Nic zatem dziwnego, że bestyjki te zyskały sobie miano kwiatowych wróżek. Mimo iż ich skrzydełka wyglądają niepozornie, to Fliksy potrafią dzięki nim rozwijać sporą prędkość. Ich rozmiar, prędkość poruszania się, a także gust żywieniowy można przyrównać do kolibrów. Ich powierzchowność sprawia, że w odpowiednich warunkach, łatwo mogą zlać się z otoczeniem, udając kolejny element lokalnej flory. Kwiatowe wróżki, słyną ze swego niezwykle życzliwego usposobienia. Mimo iż w początkowym kontakcie, sprawiają wrażenie płochych, to wystarczy jednak odrobina życzliwości albo brak wrogich zamiarów, aby wzbudzić zainteresowanie owych stworzonek. Jeśli jednak poczują się zagrożone, to mimo swych filigranowych gabarytów, znalazły sposób na radzenie sobie z agresorami. Potencjalny przeciwnik zostaje obsypany złotym pyłem, który wprowadza go w stan słodkiego zapomnienia. Inną ciekawostką dotyczącą Fliks, jest fakt, iż są one nieme. Do komunikowania się wykorzystują zwykle pojedyncze gesty, jak i szereg bardziej skomplikowanych ruchów. Istna zabawa w kalambury.
Występowanie: Cała Kraina Luster, Niektóre obszary Szkarłatnej Otchłani, Nielicznie Świat Ludzi
Moc: Słodkie zapomnienie – osoba mająca kontakt ze złotym pyłem produkowanym przez bestie, przez krótką chwilę przeżywa stan głębokiego i błogiego zapomnienia. Nie traci przytomności, staje się jednak zupełnie obojętna na wszelkie bodźce wokół niej. Czas działania 2 posty, ponowne użycie mocy po upływie 3 postów.
W uznaniu za niemałą pomoc w przygotowaniu aktualnych wyzwań oraz propozycję oferty specjalnej Kejko otrzymuje nową bestię na jedną ze swoich postaci bez konieczności zbierania punktów. Jednak może je zbierać na innych postaciach!
5.1 - Kwiecista wysypka
5.3 - Jeszcze bardziej niefortunny katar
5.5 - Dyskotekowa kula
Dom nad laguną, Gorące ŹródłaTyk - 6 Wrzesień 2018, 05:31
WyzwaniaWrzesień-Listopad2018
1. Grzybobranie
Już jesień, a jej tchnienie czuć już nawet w magicznych światach. To pora urodzaju, a jesiennych skarbów nie szuka się tylko w ogrodzie. Warto zajrzeć do lasu, zaś w Krainie Luster czy Szkarłatnej Otchłani szukać można nawet poza leśnymi ostępami. O czym mowa? Oczywiście o grzybach! Zatem łap za koszyk i ruszaj na poszukiwania! Pamiętaj tylko o atlasie albo zasięgnięciu rady zaprzyjaźnionej zielarki. (W końcu szkoda byłoby podać przyjaciołom zupę z trojaków.)
1.1 Hej ho, hej ho, po grzybki by się szło
Czas uzbroić się w koszyk, ostry sztylet, a najlepiej i towarzystwo. W końcu włóczenie się po lasach, grotach czy mokradłach w poszukiwaniu apetycznych grzybków może okazać się niebezpieczne, a może być wspaniałą zabawą. Bo czemu nie założyć się o to, kto pod koniec dnia będzie miał bardziej obfite zbiory? Uważajcie tylko, by grzybki nie pouciekały wam z koszyka, bo magiczne grzybki bywają dość… żywotne.
Punktacja: 5 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
1.2 Grzybowe rewolucje
Gdy koszyki zostaną już napełnione, można zastanowić się co zrobić z tą górą grzybów. Możliwości jest naprawdę wiele, a drzwi kuchni i laboratoriów stoją otworem. (Może już od zimy chodziła za Tobą grzybowa zapiekanka albo w końcu znalazłeś pikowane muchomory i możesz skończyć swój eliksir prawdomówności?) Zadziw wszystkich i pokaż, jak wiele możesz zdziałać, używając grzybów.
Punktacja: 4 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
1.3 Grzybowa ruletka! Niech się zacznie impreza!
Każdy chyba wie, czym jest rosyjska ruletka. Powstało wiele odmian tej gry, a w grzybową ruletkę zwykło się grywać podczas jesiennych przyjęć i mniej oficjalnych zabaw. Zasady są banalnie proste: pośród serwowanych przekąsek z grzybów na jednym z talerzy kryje się coś więcej niż smakowity aperitif. Porcja zawiera specyficzne grzybki, zaś pechowiec, który na nią trafi, zalicza magiczny odlot, zmagając się z niezwykle realnymi halucynacjami. (Zwykle na ten moment czeka reszta gości. No i podobno jeden arystokrata pod pretekstem owej zabawy wytruł konkurentów w interesach.)
Punktacja : 6 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
1.4 Czarci krąg
Jeśli trafimy na czarci krąg, miłe spacery po lesie mogą mieć dość nieoczekiwane skutki. Po magicznych światach krąży niejedna historia o rogatych złośliwcach, zastawiających pułapki na ciekawskich turystów. I oczywiście nie mówimy tutaj o Upiornych, a o pewnych rogatych bestiach. W lasach można znaleźć kręgi utworzone na przykład z grzybów (dość trudno przeoczyć taki obrazek) i trudno oprzeć się pokusie wkroczenia do środka. Czort jeden wie co się może zdarzyć!
O czarcich kręgach krąży wiele opowieści, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Co może Cię spotkać, jeśli w niego wkroczysz? (Następujące właściwości czarciego kręgu gracz losuje poprzez rzut kostką u MG.)
1.4.1 Portal – Ups, ziemia pod Tobą nagle się zapadła, a ty nie wiadomo jakim cudem wylądowałeś na drugim końcu Krainy... Powodzenia w powrocie do domu.
1.4.2 Złoto zawsze w cenie – Miałeś szczęście, zwłaszcza jeśli ostatnimi czasami brakowało Ci gotówki. Wszystkie grzybki tworzące krąg przeszły całkiem niezwykłą przemianę i pokryły się złotem! Możesz je zebrać i zabrać się za realizację marzeń. Tylko nie wydaj na głupoty!
1.4.3 Ring, ring, ring – wygrałeś randkę z Czartem! – Po przekroczeniu kręgu pojawił się w nim jego twórca lub twórczyni. Rogata istota złożyła Ci propozycję nie do odrzucenia, czyli zakomunikowała, że masz z nią iść na randkę. Co gorsza, wykręcenie się od tego jest nieco niemożliwe, gdyż Ciebie i czorta związało zaklęcie. (Aktywne 10 postów)
1.4.4 Sprzymierzeniec w miłości – Krok w przód i buch! Masz przed sobą uroczego rogacza, który wciska Ci do ręki kryształową figurkę w kształcie grzyba. Tylko po co Ci coś takiego? Gustowny przycisk do papieru? Otóż nie. Zdaniem rogacza ów migotliwy przedmiot ma magiczne właściwości. Jeśli zostanie podarowany wybrance lub wybrankowi serca, ten odwzajemni uczucia. Przynajmniej przez jakiś czas (działa przez 10 postów ) To jak Broszka Rubinowa
1.4.5 Dlaczego te grzyby są takie wielkie?! – Ups... to nie grzyby zrobiły się wielkie. Zrobiłeś krok za daleko i, teraz jesteś zmuszony radzić sobie w naprawdę wielkim świecie. Ponieważ skurczyłeś się do rozmiaru przeciętnej dziecięcej zabaweczki, uważaj by nie skończyć właśnie w takiej roli. (Aktywne 15 postów)
1.4.6 Czy wiesz, że? – Wiedziałeś, iż grzyby tworzące magiczny krąg mają niezwykłe właściwości? Jeśli nie, to w tej kwestii oświecił Cię sam twórca kręgu. Co więcej, Czort był w dobrym humorze i podarował Ci jeden z grzybów. Jeśli mu uwierzysz i odważysz się zjeść darowaną przekąskę, nie będziesz musiał się martwić o trucizny dolane do wina czy dodane do ulubionej babeczki. Co więcej, będziesz mógł cieszyć się daniami nawet tak ekstremalnymi jak potrawka z muchomorów. Pamiętaj jednak, iż magiczne właściwości grzyba utrzymają się tylko do kolejnej pełni księżyca. (Aktywne 15 postów)
Punktacja : 8 pkt
Lokalizacje w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań
2. Magiczne zwierzęta i... więcej magicznych zwierząt?
Niemal w każdej części Krainy Luster czy też Szkarłatnej Otchłani można natknąć się na magiczne zwierzęta. Badacze wykłócają się, chcąc podać jakąś konkretną liczbę, a nie jest to łatwe gdy z całej Krainy (i z Otchłani!) nadciągają do nich informacje o kolejnych gatunkach. Tym razem o Bestiach, które nie posiadają magicznych mocy. A może ludzkich zwierzętach, doskonale przystosowanych do życia w świecie pełnym magii i dziwów? Nikt tego nie wie, ale ta nie-magiczna fauna stanowi integralną część magicznego świata.
2.1 Chyba widziałem, kotecka… Tylko czemu miał skrzydła i sześć łap?
Uciąłeś sobie słodką drzemkę pod rozłożystym drzewem a tu nagle rodzinka kryształowych gryzoni stwierdziła, że Twój kapelusz to idealny materiał na nową norkę? A może udało Ci się załapać na koncert leśnego ptactwa? Musisz przyznać, że ta sikorka z pajęczymi odnóżami ma naprawdę słodki głosik. (A ten szmaragdowy koń o jelenich rogach? Czy nie jest bajeczny?) Spotkaj niezwykły przykład tych niemagicznych zwierząt, w końcu nie są aż tak rzadkie!
Punktacja: 4 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań
2.2 Warto by opisać to dla potomnych, oj warto
Wielu naukowców oraz pasjonatów poświęca się obserwacji, badaniom oraz sporządzaniu jak najwierniejszych opisów i szkiców istot zamieszkujących magiczne światy. Ty też obudź w sobie duszę odkrywcy lub naukowca i stwórz krótki opis spotkanego magicznego zwierzęcia. (Ryciny mile widziane.) Przyznaj czy nigdy nie śniłeś, by wiewiórka o motylich skrzydłach nosiła nazwę od twego rodu?
Nazwa istoty: ….
Opis: …..
Występowanie: ….
Punktacja: 6 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań
2.3 Chcę go mieć!
Jesienna chandra wpędza nas niekiedy w depresyjne stany. Czy wiecie, że najlepszym lekarstwem na nią jest towarzystwo? Tyle że znajomi bywają kłopotliwi: nim ich zaprosisz trzeba posprzątać w pałacu, na pewno zjedzą ci ulubione ciasteczka i tak dalej... Druga połówka natomiast z pewnością znajdzie powód do kłótni. (Choćby po to, by przegnać swoją nudę i depresję.)
Może warto w takim razie rozejrzeć się za pupilem? Mały króliczek o baranich różkach, papuga z parą smoczych skrzydeł albo nowych wierzchowiec, którego boki lśnią od gadziej łuski. Tak, taki towarzysz na pewno niejednego podniósłby na duchu! Pytanie tylko skąd wziąć nieziemskiego zwierzaka? Wzgórza czy lasy, hodowcy z Kryształowego Pustkowia, handlarze żywym towarem... możliwości jest wiele. (Zdobycie magicznego pupila wymaga od 10 do 30 postów fabularnych. Opis zwierza musi być zaakceptowany uprzednio przez MG.)
Punktacja: 8 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań
3. Naaaprawdę szalone anomalie pogodowe, lepiej nie wychodź z domu
Jesienna plucha i zawierucha. Tak, moi drodzy, magiczne światy nie są wolne od tych problemów, a mają do tego jeszcze większe. Jesień to naprawdę groźny, choć niekiedy i zabawny czas, bo nigdy nie wiadomo co przyniesie z sobą deszcz, albo figlarny wiatr. (Burza nigdy nie przynosi nic dobrego. Najlepiej uzbroić się w dzban herbaty, ciepły koc i zaryglować się w piwnicy. A niekiedy nawet to nie pomoże.)
3.1 Deszcz oczyszczenia
Deszcz, który nawiedził Krainę Luster pozwala również na swego rodzaju duchowe oczyszczenie. Bo czy nie miło jest zmyć z siebie plugawe sekrety i kłamstewka? Prawda oczyszcza, zaś ten właśnie deszcz działa niczym serum prawdy. Jeśli choć jedna kropla będzie miała kontakt ze skórą, powłoką, pancerzem czy co tam macie, nie ma sposobu, by przez usta przeszło nawet najpiękniejsze kłamstwo. (Co gorsza, zdarza się, iż delikwent niepytany zaczyna mówić o rzeczach, których lepiej nie poruszać, zwłaszcza publicznie.) (Aktywne 10 postów)
Punktacja: 8 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań
3.2 Wiatr kleptoman
To, że wiatr dmie i radośnie porwie nam kapelusz czy parasol to nic niezwykłego. Ale kiedy wichura wdziera się do domostwa i porywa ulubiony serwis do herbaty, nową kreację na zbliżający się bal dla Arystokracji albo nasz wysłużony, ale nadal dobry płaszcz? Jak tu nie zwariować. Oczywiście nikt nie broni próby odzyskania skarbów, należy jednak pamiętać, iż trzeba doścignąć wiatr! (Niektórzy starają się go ubłagać albo nakłonić na wymianę. Czasem się udaje, a czasem zostają z zerem. Bywa.)
Punktacja: 5 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań
3.3 Mgliste wyobrażenie
Spacery we mgle jakże są klimatyczne i eteryczne.
Szkoda tylko, że o tej porze roku możesz nie wyjść po nich z szoku...
Czemu? Bo twój sobowtór utkany z mgły chodzi za tobą krok w krok! Nie różni się niczym, z wyjątkiem tego, że jest niemy. (Jeśli jesteś sprytny, pewnie znajdziecie jakiś sposób na komunikację.) Czego chce owa imitacja? Istna loteria, bo mgielne klony czasem okazują się życzliwe i dobroduszne, innym zaś razem starają się zrujnować życie swym pierwowzorom. Mogą też pozostawać neutralne i tylko snuć się po domu niczym smętne zjawy. Przynajmniej do czasu, aż przyjdzie kolejny ciepły dzień. Dopiero wówczas się ulatniają. (Aktywne 10 postów)
Punktacja: 8 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań
3.4 Burza chaosu
Bywa równie zjawiskowa co i niebezpieczna. Jesienne burze przecinają nieboskłon (lub szkarłatoskłon?) feerią różnobarwnych błyskawic, a gdy te lśnią na tle chmur, w Krainę Luster wstępuje chaos, i to większy niż zazwyczaj.
Nagle nic nie jest na swoim miejscu i dotyczy to głównie samych Lustrzan, choć niekiedy i Ludzi. Gdy rozlegnie się trzask gromu, można spostrzec jak towarzysz znika w jaskrawym świetle i przy kolejnym uderzeniu pojawia się w tym samym miejscu. Zwykle zajmuje to chwilę nim zorientujemy się, że to nie on, lecz zupełnie obca osoba... (I kto wie, czy przy kolejnej błyskawicy to nas nie spotka taki los…) Burza może nam zafundować niechcianą wycieczkę nawet poza granice własne świata. I na pewno nie zatroszczy się o bilet powrotny.
Punktacja: 8 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań,Świat Ludzi
4. Wieści z Trzech Światów
Wiele się dzieje w zakątkach każdego z trzech światów: od wystawnych balów, przez honorowe pojedynku, morderstwa, nielegalny handel ciastkami, aż po dramat kocięcia, które zgubiło ulubioną maskotkę. Słuchaj mijanych przechodniów, czerp wieści z gazet, nie ignoruj przyjaciół opowiadających niestworzone historie, no i nie odwracaj wzroku gdy natkniesz się na coś niezwykłego!
4.1 Wspomnij mnie
Zapoznawszy się z Wieściami pozwól swojej postaci podczas jej fabuł wspomnieć o przynajmniej dwóch zawartych tam wydarzeniach. (Opowiedz o nich komuś, skomentuj publicznie lub napisz rozprawę filozoficzną o ważkich problemach w oparciu o to wydarzenie.)
Punktacja: 1 pkt za wspomnienie w 1 poście, max. 3 pkt.
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
4.2 I ja tam z gośćmi byłem, miód i wino piłem
Po zapoznaniu się z tematem z Wieściami zaszalej i po prostu weź w nich udział! Choćby tylko stojąc z boku jako postronny obserwator. (Możesz to zrobić z innym graczem lub z MG, ale wątek musi trwać przynajmniej 6 postów dla każdego z graczy.)
Punktacja: 4 pkt
Lokalizacje, w których można wykonać wyzwanie: Kraina Luster, Szkarłatna Otchłań, Świat Ludzi
Seamair - 2 Grudzień 2018, 01:46 Seamair
2.1 Chyba widziałem, kotecka… Tylko czemu miał skrzydła i sześć łap? Tu