To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Po drugiej stronie krzywego zwierciadła...

Świat Przedstawiony - Spis eliksirów

Soph - 1 Listopad 2018, 20:54
Temat postu: Spis eliksirów
E l i k s i r y


Aby postać mogła je wytwarzać, oprócz umiejętności potrzebuje również specjalnych narzędzi, możliwych do zakupienia w Sklepie alchemicznym oraz butelek na eliksiry, także od pani Margaret.



Eliksiry:

Nazwa: Ciernista nalewka
Typ: eliksir
Kolor: żółto-zielonkawy
Smak: ostry, alkoholowy smak, coś jak orzechówka
Zapach: zapach róż
Działanie: postaci wyrastają tymczasowo kolce na całym ciele
Czas działania: 5 postów
Ograniczenia: utrudnia postaci poruszanie się
Baza: alkohol
Składniki: pnącze Bluszczyka Krwistego, gałązka głogu, kwiat skrzydłokwiatu

Nazwa: Skrzydła w butelce
Typ: eliksir
Kolor: zależny od piór/ciemnoszary/zależny od skrzydeł
Smak: waniliowy/anyżkowy/cynamonowy
Zapach: brak
Działanie: postaci wyrasta para skrzydeł (Opętańcy zyskują drugą parę)
Czas działania: 15 postów
Ograniczenia: skrzydła odpadają po upływie czasu trwania, ich wyrośnięcie trwa 2-3 postów (w zależności od MG), wyrastanie bywa bolesne
Baza: RedBull
Składniki: krew Opętańca, pył z Magicznego Kryształu, ptasie pióra/nietoperze łapki/garść motyli

Nazwa: Serum salamandry
Typ: eliksir
Kolor: jaskrawo-pomarańczowy
Smak: ostry i pikantny
Zapach: siarki
Działanie: uodparnia postać na ogień
Czas działania: 2 posty
Ograniczenia: brak
Baza: woda
Składniki: papryczka chili, imbir, Płomykówka Jaszczura

Nazwa: Kameleonia nalewka
Typ: eliksir
Kolor: mieni się wieloma barwami
Smak: cukierka eukaliptusowego
Zapach: ziół
Działanie: pozwala postaci wtopić się w otoczenie
Czas działania: 2 posty
Ograniczenia: przy szybkich ruchach eliksir nie jest skuteczny w ukrywaniu osoby
Baza: woda
Składniki: plastelina, Wierchówka Przeźrocza, Butelkowana Tęcza

Nazwa: Nalewka kurcząca
Typ: eliksir
Kolor: przezroczysty
Smak: maślanych ciasteczek z konfiturą
Zapach: delikatny zapach taniego wina
Działanie: kurczy postać
Czas działania: 7 postów
Ograniczenia: łyk zmienia postać o 25% a wypicie całej butelki o 50-75%
Baza: alkohol
Składniki: lewa strona Zmianogrzyba, kasztany, rodzynki

Nazwa: Ciastka rozrostu
Typ: eliksir
Kolor: brązowy
Smak: słodkiego mleka z wyczuwalnym groszkiem
Zapach: słodki
Działanie: powiększa postać
Czas działania: 7 postów
Ograniczenia: łyk zmienia postać o 25% a wypicie całej butelki o 50-75%
Baza: woda
Składniki: prawa strona Zmianogrzyba, ciasto drożdżowe, groszek

Nazwa: Mikstura księżycowej klątwy
Typ: niesklasyfikowany
Kolor: niebieskawy
Smak: miętowy i metaliczny zarazem
Zapach: łąki nocą
Działanie: do świtu zamienia w agresywnego zwierzołaka, działa tylko po zmroku
Czas działania: do wschodu słońca (maksymalnie 10 postów)
Ograniczenia: wystarczy, że dostanie się do krwi po zmroku, bywa bolesne i po upływie jego działania postać przez co najmniej 5 postów jest bardzo osłabiona, nie działa na dachowców
Baza: woda
Składniki: lulek czarny, wilcza jagoda, Viola Lunaris

Nazwa: Łzawa gorzałka
Typ: trucizna
Kolor: szarawy
Smak: lekko słony, ale dolany do innego napoju staje się bardzo delikatny
Zapach: morza
Działanie: sprowadza na postać intensywne łzawienie
Czas działania: 2 posty
Ograniczenia: tylko po wypiciu
Baza: Gopnikovka
Składniki: woda z Morza Łez, Smutne Mleko, kotki wierzbowe

Nazwa: Świądysok
Typ: trucizna
Kolor: żółty, przezroczysty
Smak: nieprzyjemnie kwaśny
Zapach: Ostry
Działanie: sprowadza uporczywe swędzenie
Czas działania: 3 posty
Ograniczenia: brak
Baza: woda
Składniki: pokrzywa, Wyłupnica Trawiasta, Bluszczyk Krwisty

Nazwa: Zegarmistrzowski przysmak
Typ: cukierki
Kolor: karmelowy brąz - można dodawać barwniki
Smak: w przypadku dzieci mają nieco gorzkawy, kawowy posmak, natomiast u dorosłych są tak słodkie, jak tylko można to sobie wyobrazić.
Zapach: delikatny, słodki
Działanie: zmienia wiek biologiczny postaci na krótki czas
Czas działania: 8 postów
Ograniczenia: jeżeli dziecku je zje, to wciąż będzie się zachowywać jak dziecko
Baza: roztopiony karmel
Składniki: Marynowana Błyskawica, słodzik - odmładzający/gorczyca - postarzająca, lukrecja

Nazwa: Serum ubezmagiczniające
Typ: trucizna
Kolor: przezroczysty
Smak: brak
Zapach: lekko drażniący
Działanie: uniemożliwia używanie mocy
Czas działania: 5 postów
Ograniczenia: działa tylko po wypiciu
Baza: woda
Składniki: bezoar, pył z Magicznego Kryształu, ostatni oddech umierającego

Nazwa: Jad niemocy
Typ: trucizna
Kolor: jasnobrązowy
Smak: brak
Zapach: nieprzyjemny
Działanie: wypicie nawet niewielkiej dawki powoduje, że postać przez czas trwania eliksiru jest nieco słabsza i wolniejsza, natomiast po wypiciu pełnej dawki postać jest siłą porównywalna do 13 letniego dziecka jeżeli była wcześniej nieco silniejsza niż przeciętny dorosły człowiek
Czas działania: 3-5 postów
Ograniczenia: tylko po wypiciu, długość trwania zależy od MG
Baza: alkohol
Składniki: Wykrwawnik Trupi, melisa, Płomykówka Jaszczurza

Nazwa: Jad ogłupienia
Typ: trucizna
Kolor: jasno-zielony
Smak: słodki
Zapach: ściętej trawy
Działanie: wypicie nawet niewielkiej dawki powoduje, że postać przez czas trwania eliksiru jest w stanie podobnym jak tuż po nagłym wybudzeniu w środku nocy, wypicie pełnej dawki zaburza percepcję na poziomie podobnym jak u osoby w wysokim stopniu nietrzeźwej.
Czas działania: 3-5 postów
Ograniczenia: tylko po wypiciu, długość trwania zależy od MG
Baza: alkohol
Składniki: szyszka chmielu, Makowiec Senny, Koralinka Czerniawa

Nazwa: Mikstura próby
Typ: halucynogen
Kolor: fioletowy
Smak: jagodowy
Zapach: delikatnie owocowy
Działanie: postać widzi halucynacje pokus, które muszą zostać przezwyciężone
Czas działania: ustalany przez MG
Ograniczenia: wymaga krótkiej fabuły z udziałem MG, działanie może zostać przerwane przez standardowe antidotum na halucynacje
Baza: woda
Składniki: poranna mgła, coś związanego z daną pokusą, Głodniówka Ropawa

Nazwa: Dekokt tajemnic
Typ: halucynogen
Kolor: czarny ze złotymi drobinkami
Smak: waniliowej coca-coli
Zapach: benzyna
Działanie: postać widzi halucynacje swoich największych sekretów, o których woli zapomnieć, wydaje jej się również, że zostały one ujawnione
Czas działania: MG
Ograniczenia: wymaga krótkiej fabuły z udziałem MG, działanie może zostać przerwane przez standardowe antidotum na halucynacje
Baza: woda
Składniki: rdza zeskrobana ze starego klucza, Czarna Mięta, Szkieletowiec Nieserdeczny

Nazwa: Słodkie kropelki
Typ: eliksir
Kolor: brązowy
Smak: zależny od użytych ciasteczek
Zapach: czekoladowy
Działanie: zmienia smak jedzenia/picia na dany smak ciastka
Czas działania: brak
Ograniczenia: zmiana trwa około jednego dnia od użycia (dotyczy dni fabularnych)
Baza: mleko
Składniki: dowolne ciastko dobrej jakości, Wyłupnica Trawiasta, Butelkowana Tęcza

Nazwa: Lek doktora Pasibrzucha
Typ: eliksir
Kolor: jasno-niebieski
Smak: słodko-kwaśny
Zapach: mleka z miodem
Działanie: neguje uczucie bólu i dyskomfortu związanego z ranami
Czas działania: 6 postów
Ograniczenia: nie neguje samych ran tylko pozwala nie przejmować się bólem
Baza: alkohol
Składniki: miód, starzęśla rozesłana, Makowiec Senny

Nazwa: Srebrna Kołysanka
Typ: eliksir
Kolor: srebrny
Smak: lawendowy
Zapach: lawendy
Działanie: środek usypiający, sprawia że sen, który śni postać pod jego wpływem jest niejadalny dla Cieni, zaś gdy go wypije Senna Zjawa staje się ona na krótki czas niejadalna dla Cieni
Czas działania: postać zasypia po 3-5 postach
Ograniczenia: gracz sam może zdecydować po jakim czasie zaśnie, Zjawa jest niejadalna przez 9 postów, sen trwa fabularnie do 12 godzin.
Baza: mleko
Składniki: Viola Lunaris, melissa, lawenda

Nazwa: Jad Zegarmistrza
Typ: trucizna
Kolor: złocisty
Smak: słonawy
Zapach: miodu
Działanie: zaburza postrzeganie upływu czasu przez postać
Czas działania: 11 postów
Ograniczenia: postaci może się wydawać, że wszystko porusza się zbyt wolno lub zbyt szybko, jest to zmienne i zależne od gracza
Baza: mleko
Składniki: miód, Ciasteczkowy Zegar, Makowiec Senny

Nazwa: Pieśń krwi
Typ: halucynogen
Kolor: czerwony
Smak: lekko metaliczny
Zapach: metaliczny
Działanie: postać widzi świat ją otaczający (oprócz innych postaci) jakby był zbudowany z żywych, ruchomych wnętrzności
Czas działania: 9 postów
Ograniczenia: musi dostać się do krwi
Baza: alkohol
Składniki: krew osoby pijącej, Karciana Jarzębina, zwierzęce mięso




Antidota:

Nazwa: Ukajacz
Typ: krem
Kolor: biały
Smak: brak
Zapach: brak
Neguje działanie: Świądysoku
Baza: mleko
Składniki: miód, płatki róż, Smutne Mleko

Nazwa: Kosołyk
Typ: eliksir
Kolor: żółty
Smak: ostry
Zapach: drażniący
Neguje działanie: Jadu niemocy
Baza: woda
Składniki: Marynowana Błyskawica, Szklieletowiec Nieserdeczny, kawa

Nazwa: Orzechowe orzeźwienie
Typ: eliksir
Kolor: jasnobrązowy
Smak: orzechowy
Zapach: orzechowy
Neguje działanie: Jadu ogłupienia
Baza: woda
Składniki: Wierchówka przeźrocza, Ciasteczkowy Zegar, dowolne orzechy

Nazwa: Wycieracz wizji
Typ: eliksir
Kolor: pomarańczowy
Smak: ostry
Zapach: cytrusowy
Neguje działanie: wszystkich halucynogenów
Baza: woda
Składniki: bezoar, Wykrwanik Trupi, butelkowana tęcza

Nazwa: Koliber
Typ: eliksir
Kolor: niebieski przechodzący w zieleń
Smak: słodki
Zapach: słodki
Neguje działanie: Jadu zegarmistrza
Baza: woda
Składniki: Marynowana Błyskawica, kawa, kakao

Inne:
Srebro hamuje agresję zwierzołaka powstałego w wyniku wypicia Mikstury księżycowej klątwy.
Nalewka kurcząca odwraca działanie Ciastek rozrostu i vice versa.
Bezoar neguje działanie Łzawej gorzałki.



Ingrediencje:

Możliwe do zakupienia w Sklepie alchemicznym:

Wyłupnica Trawiasta
Butelkowana Tęcza

Składniki wymagające misji rangi C:


Nazwa: Zmianogrzyb
Gdzie zdobyć: Malinowy Las, Kryształowe Pustkowie
Uwagi: od fioletowej strony się rośnie, od niebieskiej - maleje, jednak zażywany bez eliksiru może doprowadzić do zatruć i mutacji

Nazwa: Ciasteczkowy Zegar
Gdzie zdobyć: Czekoladowe Jezioro, Herbaciane Łąki
Uwagi: łatwo się kruszy, a do eliksiru jest potrzebny cały

Nazwa: Szkieletowiec Nieserdeczny
Gdzie zdobyć: Ogród Strachu, Dyniowe Miasteczko, występuje tylko na cmentarzach
Uwagi: kryje się pod iluzją szkieletu

Nazwa: Wierchówka Przeźrocza
Gdzie zdobyć: Kryształowe pustkowie, Lewitujące Osiedle, szczyty gór
Uwagi: płatki wypełnione płynem, delikatne, cała zawartość jest w tym płynie (czyli zbierać delikatnie)

Nazwa: Koralinka Czerniawa
Gdzie zdobyć: Dyniowe Miasteczko, Mroczne Zaułki
Uwagi: spożycie lub wypicie soku na moment pozwala lepiej widzieć w ciemnościach, jeśli podczas wyrywania owocu trąci się listki, kwiat zamyka się i wydziela coś na kształt gazu pieprzowego

Nazwa: Wykrwawnik Trupi
Gdzie zdobyć: Herbaciane Łąki, Malinowy Las
Uwagi: zapach wywołujący odruch wymiotny i łzawienie oczu

Nazwa: Makowiec Senny
Gdzie zdobyć: Herbaciane Łąki, obrzeża Cukierkowego Osiedla
Uwagi: wdychanie oparów Makowca może prowadzić do narkolepsji

Nazwa: Marynowana Błyskawica
Gdzie zdobyć: Odwrócone Osiedle, Lewitujące Osiedle
Uwagi: postać powinna posiadać specjalną butelkę zakupioną w sklepie alchemicznym

Nazwa: Pył z Magicznego Kryształu
Gdzie zdobyć: Kryształowe Pustkowie
Uwagi: brak

Nazwa: Bluszczyk Krwisty
Gdzie zdobyć: Lewitujące Osiedle, Las Drzwi
Uwagi:trzeba zbierać przy pomocy specjalnych narzędzi z odległości co najmniej 1m, ponieważ nawet rękawice nie uchronią przed silnie parzącym działaniem

Nazwa: Ostatni oddech umierającego
Gdzie zdobyć: brak
Uwagi: postać powinna posiadać specjalny pojemnik

Nazwa: Płomykówka Jaszczurza
Gdzie zdobyć: Namalowana Pustynia
Uwagi: Trzeba ją zbierać w specjalnych rękawicach (do kupienia w sklepie alchemicznym/uszycia przez kogoś z umiejętnością krawca), parzy

Nazwa: Gopnikovka
Gdzie zdobyć: Karczma "Goło i Wesoło"
Uwagi: najmocniejszy alkohol w KL, złe użycie składników powoduje zniszczenie eliksiru

Nazwa: Smutne mleko
Gdzie zdobyć: Morze Łez, Czekoladowe Jezioro
Uwagi: należy wydoić żółwiciela


Składniki wymagające misji rangi B:


Nazwa: Viola Lunaris
Gdzie zdobyć: Kryształowe pustkowie
Uwagi: rozwija swe płatki tylko w świetle księżycowej pełni

Nazwa: Głodniówka Ropawa
Gdzie zdobyć: Ogród Strachu, sporadycznie w Upiornym Miasteczku
Uwagi: mięsożerny, agresywny kwiat

Nazwa: Bezoar
Gdzie zdobyć: żołądek Bestii czworonożnej
Uwagi: bestia powinna być świeżo zabita

Nazwa: Karciana Jarzębina
Gdzie zdobyć: Malinowy las pod Karcianą Twierdzą
Uwagi: broniona przez Karcianych Rycerzy

Nazwa: Czarna Mięta
Gdzie zdobyć: Okręt Widmo
Uwagi: nie da się zbierać bez specjalnych rękawic (materiał można zakupić w sklepie alchemicznym, jednak muszą one zostać uszyte przez kogoś z umiejętnością krawca), ponieważ inaczej przeniknie ona przez dłoń zbierającego



Lista postaci zdolnych uwarzyc' eliksir:
    ❖ Eliot
    ❖ Gawain Keer
    ❖ Kessler (tylko trucizny)
    ❖ Morgana
    ❖ Soph
    ❖ Mari
    ❖ Seamair
    ❖ Astra
    ❖ Erika

Jeśli brakuje Twojej postaci na liście, zgłoś to do Administracji.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group